Axel Oxenstierna

Hejsan.
Jag sitter för en gång skull vid min bärbara dator. Internetet på den här är väldigt knasigt och det handlar bara om tur om det ska funka eller inte, idag funkar det (: Anledningen till att jag sitter vid den bärbara datorn är att det är Project Runway på tv, så mysigt så mysigt.

I natt drömde jag nåt som var lite lustigt. Martina och jag hade ordnat en loppis hemma/kjula eller nåt, där vi sålde massa gamla grejer från typ 1600-talet, bl a Axel Oxenstiernas lik. Han låg i nån slags låda med huvudet utanför. När jag satt där och väntade på att folk skulle komma och handla från våran loppis satt jag och kikade lite på Axels huvud, och plötsligt börjar han stirra på mig. Jag talade om det för Martina och vi kom fram till att det bara var nåt slags ryck som folk som precis dött får. Efter ett tag började han dock springa ifrån oss, eller ja, springa så mkt som det var möjligt. Han har ju varit död i drygt 350 så det var inte mkt kvar av honom (dock mkt mer i drömmer än vad det troligen är i verkligheten) så det var inte så lätt för honom att springa. Men vi höll ändå på att jaga honom hela tiden och även fast han sprang så var det såna där dödsryck av nåt slag som han hade. Det var konstigt. Vi hade dock hjälp av en kille/man 25+, vet inte vem han var men han var söt och snäll.
  Jag tror vi fick tag på honom till slut, tack o lov.


Kommentarer
Postat av: Martina

Haha har du mardrömmar om killen nu oxå :P 25+ arn kanske var killen som sa att vi var duktiga i kyrkan :D

2008-08-14 @ 21:38:17
Postat av: Johanna

haha jaa hoppas det var han, han var söt!

2008-08-14 @ 21:42:10
URL: http://blomstrand016.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0