Yey

Hejsan
Mitt enda stora mål idag var att jag skulle titta på Malou Möter med Stellan Skarsgård och vad pysslar jag med klockan åtta? Jo jag sitter här och fjollar mig, yey. Jag gör nästan alltid så när jag vill se något speciellt på tv som inte går ofta (bara en gång), jag glömmer totalt bort det och det är rätt så frustrerande. Nu låter jag riktigt patetisk när jag säger att mitt stora mål den här dagen var ett tvprogram men det orkar jag inte bry mig om, det var bara en liten kul grej jag reagerade över.

Hmm..

Jaja, jag har tänkt på att jag skulle vilja vara som Lorelai och Rory Gilmore. Det skulle vara jätteroligt att prata så där snabbt och vara kul, rolig och söt. Jag har redan lite försprång, dom är brunetter och jag har brunt hår, en av Rorys favorit böcker är Anna Karenina av Lev Tolstoj och gissa vilken bok jag läste ut för några veckor sen? Jo precis, Anna Karenina och det var innan jag såg att det var en av hennes favoritböcker så jag läste den ju inte bara för att hon sa att den boken var en favorit. Så desperat är jag faktiskt inte. Den är ju tjock tametusan, jag vet inte hur lång tid det tog för mig att läsa ut den. Det kändes nästan lite meningslöst att läsa eftersom det inte kändes som att man kom nån stans när man läste pga de många sidorna. Men när jag hade läst ungefär halva boken blev det lättare.
   Jag vet att Lorelai och Rory inte finns på riktigt, det är karaktärerna som är mysiga.


Jag har funderat på att köpa andra säsongen av Gilmore Girls när jag får pengar och så kikade jag runt lite på cdon i går. Där stog det att man kunde köpa två dvd-boxar för 499:- och yippie tänkte jag då. Sen när jag tittat lite mer ser jag att man inte kan utnyttja det om man ska köpa tredje säsongen. Helt jättekonstigt. Just den boxen kostade typ hundra kronor mer än vad alla andra säsonger gjorde vilket jag tycker är skumt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0