Söndag, depp

Jag har fruktansvärt tråkigt. Finns inget att göra som är speciellt lockande och därför sitter jag här och klickar runt och tittar på andras männsikors bloggar och så. Och då blir jag helt depp. Jag tycker inte det är kul att gnälla i skrivform eftersom att det inte är kul att läsa, men ibland händer även det. Och så behöver man inte läsa heller. Jag är heller inte så bra på att gnälla eftersom det inte är något jag brukar göra offentligt, utan bara i huvudet. Jag vet inte heller vad jag ska gnälla på precis utan skriver bara i brist på annat att göra. Skulle vara bra om jag tränade spanska nu i stället men spanska är bajs. Jag skulle också kunna träna geografi men det jag måste träna mest på är jordarter, och jordarter är för mig naturkunskap och naturkunskap är något gud skapade för att straffa människan för att adam (eller eva?) tog äpplet för att ormen sa det. Eller något i den stilen. Alltså är naturkunskap ingen bra sak.


Nu höjde jag volymen på musiken och Howie Day sjunger med sin vackra stämma så jag kan inte riktigt tänka klart. Det är det något som är bra med musik, att det kan knuffa bort dåliga tankar för ett tag så man inte kan tänka på dom. Är det något bra, har jag tänkt på? Är det bra att knuffa undan dåliga grejer och hoppas att det försvinner i stället för att ta itu med dom? Howie Day - She says har slutat så nu kom tydligen tankarna tillbaka.

Jag börjar jämt tänka när jag sitter och tråkar och inte gör något speciellt. Det gillar inte jag. När jag är ensam och sitter och tänker kommer alla tankar man inte har tid att tänka riktigt på annars, men som ändå finns där i bakhuvudet och smyger nästan hela tiden. Finns det männiksor som är lyckliga 24/7 i 365/366 dagar om året? Förutom vid olyckor och så. Finns det? Jag vet inte. Måsta vara mys i såna fall.

Oh, Howie Day med Collide fungerar likadant som She Says. Går knappt tänka bad things när han sjunger de två låtarna. Tittade lite på Summarland idag, då jag hörde Collide spelas i bakgrunden och jag smälte direkt.

Just nu känns det urjobbigt att gå till skolan i morgon. Man måste äta bra frukost, ta på sig kläder och sminka sig. Usch. Jag vet inte heller hur jag ska sminka mig nu förtiden (troligen mitt största problem i livet :P). Jag ser ut som ett offer hur jag än gör det i stort sätt. (kommentera inte och skriva att jag inte alls ser ut som ett offer) Hur kan de andra få till det så bra? Sminktips uppskattas. Jag är medveten om att det är insidan som spelar roll och bla bla. Men just nu är det söndagkväll, jag är trött och fryser och och det känns inte som att jag har någon chans i stora världen.

Det blev en hel del tråkigt skrivet denna gång, men med tanke på hur duktig jag har varit under min bloggtid och inte knällt alls mycket så är jag värd ett gnällinlägg. Och i och med det så dröjer det säkert ett långt tag tills nästa kommer, om det kommer något. Vilket vi alla hoppas att det inte gör.

För att lätta upp stämningen lägger jag in en bild på en glad Johanna i sommarsolen med Martina.

image8

Kommentarer
Postat av: Annika

Även om det låter lockande att vara lycklig dygnet runt skulle inte jag vilja ha det så. Det är inte mänskligt,det finns ju så mycket hemskt runtomkring oss att man måste vara riktigt dum för att inte påverkas av det och bara fortsätta vara glad.

usch för skolan,jag känner inte heller för att gå dit imorrn.
ska vi skolka? ;)

2008-02-03 @ 22:38:07
URL: http://annie016.blogg.se
Postat av: Olle

Haha, underbart skrivet! Jag satt och garvade igenom hela första stycket då du "gick igång" på gnällandet. Jag tyckte nog att det var ett av de "roligaste" inläggen jag läst :D

Såg att det fanns några frågor också :P
1. Det är väldigt bra att knuffa undan tankar och ta dem vid passande tillfälle. Tankarna försvinner inte, det är ungefär som att lägga ner dem i en garderob och sen när man ska lägga ner någonting annat däri så "ploppar" dem upp.

2. Det finns säkert människor som är glada 24/4 365/365 dagar om året men de måste vara väldigt tråkiga att ha att göra med. Om man är glad hela tiden så vet man ju inte när någonting dåligt har hänt och då reagerar man inte på det. T.ex. om ens mamma dör så är man fortfarande glad! Det skulle vara idiotiskt...

3. SMINKTIPS! (jag kommer inte nämna att du inte ser ut som ett miffo)
Jag tror DU tycker att andra blir bättre! De kanske inte bryr sig lika mycket om hur de sig ut. Du kanske överkompenserar, stressar och ser negativt på det (vilket många tjejer gör...men vad vet jag?) även fast det bara gör saken värre. Vissa tjejer bryr sig nog lite för mycket om hur de ser ut.

Frågan är väl också varför ni tjejer sminkar er? Vilka gör ni det för? Är det för oss killar, tjejkompisar, familjen, eller är det för er själva? Det kan ni ju kanske tänka på...

Den här kommentaren blev nog den längsta JAG iaf skrivit men jag tyckte det behövdes i det här fallet...

2008-02-03 @ 22:44:45
URL: http://asbestos.blogg.se
Postat av: Johanna

svar på 2an så skrev jag, om jag minns rätt, "förutom vid olyckor och så". Och att en mamma dör räknar jag som en "olycka och så". Och sminkar sig gör man nog delvis för att framhäva sitt rätta jag och för att världen är en ytlig plats. Man vill göra ett bra intryck på andra och bara riktigt säkra människor bryr sig inte om vad andra tycker, och tyvärr är jag ingen sådan person.

2008-02-04 @ 16:07:47
URL: http://blomstrand016.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0