Fredag

Hejsan.
Annika har inspererat mig till att skaffa en blogg, även fast jag inte är så bra på att skriva. Förhoppningsvis blir man bättre ju mer man skriver. Hoppas jag..

Idag har jag varit i skolan och den första lektionen var spanska. Spanska är väl sådär... Efter spanskan var det samhällskunskap och det är usch. Jag var dock förberedd på att min grupp skulle visa vår presentation men sp blev det inte, så jag får oroa mig för det ännu fler dagar. Men efter samhällskunkapen hade vi iaf geografi, och det är kul. Dessutom är Stefan skoj. Sen var det lunch och vi käkade och gick sedan ner till Gina Tricot och Annika (som är känd för att impulshandla) köpte en tröja på rea. Utan att testa den! Det skulle jag nog aldrig våga göra. Kanske om jag var som Annika och passade i allting (: Taaha.

I alla fall så har Betina och jag håltimme efter lunchen till klockan 14.30, så vi hade datorerna med oss och vi satt och spelade på king.com. Härlig sida det där. Efter ett tag kom även John och började mobba mig för mina spelvanor. Men det är skoj att spela, speciellt om man vinner, ("man är inte bra om man inte är bäst" tsss). Men sen började svenskan och vi var tvungna att gå. Det svenskan språket är irriterande. Jag, Emma och Betina försökte lösa ett papper med grammatik och jag hade inte klarat mig utan Emma och Betina. Grammatik är usch det med. Men det var iaf sista timmen, som tyvärr slutar 15.50. Vidrigt på en fredag.

Efter skolan gick vi (jag, Olle, Annika, Hiwa och Katrin) mot bussarna och Annika mötte hennes Tobias inne i gallerian. Hon såg ut att må bra bredvid honom (: Sen tog jag iaf bussen hem och det är inget kul att åka buss med en tung och jätte klumpig datorväska med en dator i på axeln. Speciellt inte när man ska gå och sätta sig eftersom att den stora väskan inte kommer igenom gången. Och när man inte är smidig tar det ett tag att sätta sig och få alla grejer på plats på sätet bredvid.

Men jag kom hem iaf. Och här hemma är Tarzan fruktansvärt jobbig och irriterande. Han var hungrig och när han vill ha mat vet han precis vad han ska göra för att få det. Men eftersom att han är så otroligt söt är det svårt att vara arg på honom länge. Efter att jag gett honom mat kikade jag iaf på OC. Fin fin serie tycker jag.

Ikväll blir det tv och kanske uppdatera bilddagboken. På tv blir det säkert På spåret eftersom att mamma och pappa ska se det. Lite småmysigt men inte så jätte roligt.

Men nu fryser jag om fötter och händer och ska nog byta om eller bara ta på mig tofflor och morronrock, får se hur det blir. Livet är fullt av svåra beslut.

Kommentarer
Postat av: annika

hihi. din lille spelnörd ;)

2008-01-19 @ 18:09:20
Postat av: Katrin

Det gick oerhört bra för mig med grammatiken.Villket var skönt!

2008-04-06 @ 12:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0