Söndag

Varför blir jag jämt så seg och depp på söndagar för? Jag vet inte. Det känns som att det skulle vara annorlunda idag eftersom jag inte har några läxor att bekymra mig över, men inte det inte. Tråkigt.  Det kan ha lite att göra med att jag tittat igenom bilderna jag tagit under helgen och märkt att jag troligtvis inte kan ladda upp någon bild där jag är med på. Sånt är deppigt, det brukar finnas minst en men inte ens denna gång. Hrmf.

Men men.
I fredags var det skola som vanligt och eftersom vi inte hade någon svenska slutade jag efter lunch. Då gick jag runt på Åhléns och kikade på filmer, musik och böcker i väntan på bussen. Där inne märkte jag att det finns massa grejer jag vill ha men är för fattig/snål för att köpa. När jag knatade runt där fick jag reda på att Martina också hade slutat och att vi skulle ta samma buss. Tummen upp för det (: När jag kom hem sov jag lite i soffan och lite senare tog Martina och jag mopparna till Tuna Park. Det kändes töntigt när vi åkte runt på dem men mysigt är det, iaf med massa bra musik i öronen. (: På Tuna Park skulle jag försöka hitta badkläder men det gick som vanligt. Jag hittade dock ett par skor (: Det var mysigt. Dom är dock försmå så det är inget skönt att gå i dom men dom är söta. Jag hoppas dom töjer sig lite granna.
    När vi var klara på Tuna Park åkte vi och köpte godis på Ekängen. Sen åkte vi hem och åt, och träffades sedan i Kjula vid Kungsvallen och för att kika på fotboll och käka godis. Jäder vann (: och vi hade det mysigt. När matchen var slut åkte vi hem till Martina och tittade på film och lite grejs. Senare åkte jag hem.




I går, lördags, träffade jag Betina Emma och Katrin på stan och vi tog bussen till Slagsta och köpte glass! Efter ett tag kom Annika på sin moppe. Vi åkte senare ner på stan där Betina åkte hem och vi träffade Anna. Vi gick till Djurgården där Annika var och hade tagit med sig två filtar (: Vi köpte mat från pizzerian som ligger där i närheten, ingen höjdare. När vi käkat mysde vi lite granna och jag Annika och Anna spelade Sanning eller Konsekvens-Den elaka versionen. Det gjorde vi dock inte så länge eftersom vi redan hade gått igenom hela korthögen.
   Lite senare åkte jag Anna och Katrin till Torshälla och traskade runt. Ååååh, jag gillar Torshälla :) Jag vill att Katrin ska flytta tillbaka dit! Vi gick bl a ner till Torsharg och tittade lite på en match. Sen gick vi upp till Säby och tittade bl a på Katrins gamla lägenhet. Sen gick vi igenom Torshälla till Göksten och tittade till Torshällafestivalen. Där var det väldigt dött. Då åkte vi hem till oss själva. Jag tittade på handboll med mamma och pappa och sen tittade vi på en film. Jag var trött och sov dock lite granna under handbollen. Tror Sverige vann iaf.




Idag har jag varit ute och solat, klippt buskhäcksgrej med mamma, "lagat" nagellacket på naglarna, käkat hos mormor och morfar och nästan nyss laddade jag ner Johnny Cash albums som vi ska lyssna på på vägen upp till Arvidsjaur i morgon och på tisdag, tror jag. Det var mamma som sa till mig att ladda hem dom och jag antog att de skulle brännas ut och tas med ut till bilen.



Det blev ett långt och ganska tråkigt inlägg idag. Jag hoppas jag hinner skriva lite grann i morgon innan vi åker. Jag vet ännu inte om man kan skirva blogginlägg med mobilen, någon som vet? Jag tror dom har bestämt när vi kommer hem och jag tror det blev helgen innan Midsommar. Hoppas Emma är kvar i detta land då (:

Om jag inte hinner skriva i morgon säger jag HEJDÅ! nu. Jag kommer försöka hinna med att skriva i morgon för nu är jag inte alls på särskilt bra skrivarhumör, svårt att tro om man tittar på hur mkt jag skriver. Nu måste jag packa.

Hade bra,
hejs,
 <3

Kommentarer
Postat av: Olle

Jag har skrivit blogginlägg med mobil så det går iaf.



HEJ DÅ!

2008-06-02 @ 23:06:31
URL: http://renevatio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0